Euro Accident är måna om att alla på företaget har rätt förutsättningar att sköta sitt arbete. För att säkerställa att det finns en grundläggande kompetensnivå har vi tagit fram en företagsanpassad utbildning som ser till att alla har en övergripande kunskap inom området social- och avtalsförsäkring, juridik och beskattning. Utbildningen är en komprimerad variant av Handelshögsskolans IFU-utbildning och pågår under fem heldagar och avslutas med en skriftlig tenta.
Beroende på yrkesroll och tidigare erfarenhet har alla olika förkunskaper och även olika behov av kursens ämnen. Men att alla ändå har nytta av den och verkar uppskatta den märks. Dessa kunskaper är väldigt värdefulla när man jobbar med försäkringar, men egentligen lika värdefull för alla som bor i Sverige och tar del av det svenska försäkringssystemet som medborgare, oavsett vad man jobbar med.
Att satsa på att ha kompetent personal är viktigt för Euro Accident, det lyfter både företaget i stort och varje enskild medarbetare, säger Katarina Åkesson, personalchef på Euro Accident, som själv gick kursen 2007.
Första utbildningen på Euro Accident genomfördes våren 2006, och den har sedan dess genomförts nästan varje år då det kommit så många nya medarbetare till företaget. Det är närmare 100 av Euro Accidents ca 120 medarbetare som har gått utbildningen genom åren.
Lars Ekström, som ansvarar för utbildningen, har träffat de flesta som jobbar på Euro Accident. Lars brinner för ämnet och har koll på siffror och fakta utan att behöva smygläsa dokumentationen.
Här är en av deltagarna och hans åsikt om kursen:
”En mycket givande kurs. Jag är imponerad av Euro Accident som företag som målmedvetet satsar helhjärtat på att medarbetarna skall vara välutbildade och högt motiverade i sitt arbete. För mig som tillhör de äldre eleverna på kursen var det också mycket givande med deltagarnas olika bakgrund och erfarenheter. Detta utnyttjade Lasse på ett skickligt och mycket roande sätt. Vi har många duktiga ungdomar inom företaget. Kul att få ha varit med.”
men vad spelar det för jävla roll när det alltid är upptaget i telefon ” just nu är det många som ringer”…
Tack för din återkoppling. Vi har full förståelse för att långa väntetider skapar irritation och vi eftersträvar hög tillgänglighet. Vi har tyvärr inte, under en tid, kunnat leva upp till vår målsättning om att besvara alla inkommande samtal inom den tidsram som vi har som mål. Vi är medvetna om detta problem och arbetar på att förkorta svarstiderna i den mån vi kan.
Det som hänt är att vi överraskats av ovanligt många samtal, ovanligt tidigt, efter semesterperioden jämfört med tidigare år. Vår planering av bemanning har därför blivit fel och vi har fortfarande sköterskor som är på semester, vilket gör att det är färre än normalt som kan hjälpa våra kunder.
Vi ska självfallet se till att detta inte händer igen, vår målsättning är att besvara alla inkommande samtal inom fem minuter.
Kontakta mig gärna direkt om du ännu inte fått hjälp så ska jag se till att du blir kontaktad.
Med vänliga hälsningar
Maria Rylander, produktionschef
maria.rylander@euroaccident.com
0705-109390